niedziela, 13 kwietnia 2014

Duża różnica wieku między rodzeństwem


Nie wiem jakie będą wspólne relacje moich córek za parę lat, ale mam nadzieję, że pozostaną nadal tak piękne jak są teraz. 
Wiem, że 9 lat różnicy to sporo. 
Obie dziewczynki mają teraz swój świat. Emilka dorasta, nie intersują ją już lalki i zabawa z mamą. 
Natomiast Natalkę jak najbardziej zwłaszcza z siostrą, która niekiedy się buntuje, żeby zostawić ją w spokoju. 
Jak to w życiu bywa, czasem jest lepiej, a czasem gorzej, jednak więź i miłość jaka je teraz łączy jest wspaniała.
 Lubię na nie patrzeć, jak się śmieją razem, wygłupiają, rozmawiają, a nawet kłócą ;) 











63 komentarze:

  1. One są cudne! I oby zawsze się kochały i wspierały. Tego im życzę! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki!
      Mam nadzieję, że będą ich wspólną miłość, która teraz je łączy zawsze pielęgnowały ;)

      Usuń
  2. Zycze im aby ta milosc miedzy nimi rosla z kazdym kolejnym dniem!
    Milo popatrzec jak obie sie przytulaja... wzruszajaca sesja...

    OdpowiedzUsuń
  3. to chyba odwieczny dylemat, i pytanie na które nie ma dobrej odpowiedzi. każda różnica ma swoje plusy i minusy czasem więcej plusów dla dzieci a czasem dla... rodziców..
    ja jak juz byłam zdecydowana co do drugiego, że to ten czas to wątpliwości szybko się pojawiały, że może jednak nie, że nie dam rady, że nie mój czas i tak dni mijają. Syn ma już prawie 3 lata... i chyba będzie jeden, bo popisy jakie nam daje studzą nasze chęci ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chciałam mieć drugie dziecko, ale po drodze wynikły problemy zdrowotne, pewnie różnica nie była by taka duża, jak jest teraz ;) Więc jeśli się chce teraz drugie dziecko, nie ma na co czekać, bo po drodze wszystko może się zdarzyć ;)

      Usuń
  4. E tam, między mną a moją siostrą jest 6 lat różnicy, a jesteśmy swoimi najlepszymi przyjaciółkami i nie czujemy tej różnicy kompletnie :-)

    Zdjęcia piękne :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że między moimi dziewczynkami też tak będzie ;)

      Usuń
  5. Córeczki urocze !Będą się kochały i wspierały przez całe życie.
    Ja też mam starsze siostry, jedna jest ode mnie starsza 17 lat, druga 9. Kochamy się. a w trudnych dla nas chwilach, wspieramy.
    Osobiście mam dwóch synów, różnica wiekowa między nimi 9 lat.
    Buziaki !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to Ty jesteś doświadcczona w tym temacie, więc myślę, że będzie dobrze!

      Usuń
  6. Śliczne zdjęcia!
    Bardzo dobrze że dziewczyny się rozumieją, kiedyś na pewno to zaprocentuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślę, że nie ma reguły. Najważniejsza jest miłość, zrozumienie i szacunek. I wyjątkowa więź.
    A to wszystko, jak widać po Waszych zdjęciach, jest w 100% :)

    OdpowiedzUsuń
  8. U nas jest prawie 8 lat...Brat jest zakochany w siostrze..ale są dni że daje popalić.. nie wiem czy to domena chłopaków, ale z jednej strony , choć zwracam mu uwagę, to z drugiej jestem pewna, że Hanka jak podrośnie nie da sobie w kasze dmuchać :))) . A siostra zanim szaleje...nigdy nie słyszę jej krystalicznego śmiechu tak jak wtedy gdy bawi się z bratem..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak masz racje, najlepsza zabawa jest z rodzeństwem ;)
      Czasem myślę, że Natalka wykorzystuje to, że jest słodką laleczką i kiedy jest spięcie między dziewczynami, zwracam uwagę Emi, ale przyglądajac się ich zabawie, to Natalka jest tym prowokatorem całej sytuacji ;)

      Usuń
  9. wzruszylam sie :-) Ja jestem przykladem roznic pomiedzy siostrami o 9 lat, od najstarszej siostry po moja bratanice tak duza jest roznica - kochamy sie nad zycie i nie wyobrazam sobie aby bylo cokolwiek inaczej i wszystkie jestesmy na M ;-)
    pisalam o tym tu http://mojamalabee.blogspot.co.uk/2012/09/historia-literki-m.html - musze dodac ze jedna za druga w ogien by skoczyla bez zastanowienia :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. pisałam to już kilka razy i napiszę po raz kolejny: Twoje córeczki są prześliczne!

    OdpowiedzUsuń
  11. Z tą różnicą wieku to chyba jest tak, że każda ma swoje plusy i minusy.
    Dziewczynki mają swoje światy za to ja mam dwa maluszki i też jest ciężko czasem.
    Myślę, że ilość lat pomiędzy nie jest aż tak istotna, grunt żeby wybudować pomiędzy dziećmi most a nie mur, zjednoczyć a nie postawić sobie za konkurencję :)

    OdpowiedzUsuń
  12. U nas podobna różnica wieku jest między Mają a moim rodzeństwem (bliźniakami) - 10 lat. Cała trójka jest tak za sobą, że jak ich odwiedzamy to nie mogę się nadziwić :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziewczynki chyba lepiej się dogadają między sobą. Ja mam 11 lat młodszego brata i nadal nie możemy złapać wspólnego języka. ;(

    OdpowiedzUsuń
  14. między moimi siostrami jest 6 lat różnicy

    OdpowiedzUsuń
  15. 9 lat to duża różnica, ale niejednokrotnie udowadniałaś i pokazywałaś nam, że dziewczynki łączy duża więź i bardzo się kochają. Oby tak zostało.
    Moja siostra jest starsza ode mnie o 5 lat i teraz kiedy obie mamy swoje rodziny, mężów, dzieci to wiem, że zawszę mogę na nią liczyć.
    Pozdrawiam Olu.

    OdpowiedzUsuń
  16. Jeśli relacje między dziewczynkami są tak czarowne jak ta sesja, to bym się nie bała o ich przyszłość. Miłość siostrzaną między Nimi widać zawsze gołym okiem, a to chyba najlepsza podstawa ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. ale przytulańce :)
    super mieć rodzeństwo starsze czy młodsze

    OdpowiedzUsuń
  18. Kochane:)
    piękny widok - dwie tulące się siostry:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja myślę, że nie masz się o co martwić Olu. Dziewczynki zawsze będą brnęły do siebie. Wiadomo, 9 lat to sporo, nie da się ukryć, ale bywa też przecież 20 lat różnicy, a wtedy to już wątpliwa jest taka bliskość z wiadomych przyczyn. Pewnie gdzieś tam po drodze Dziewczynki się od siebie oddalą- będą spędzać czas z własnymi przyjaciółmi, znajdą własne hobby, ale jestem pewna, że jako siostry będą zawsze blisko i zawsze będą mogły na siebie liczyć.
    Ja jestem starsza od swojej siostry o 4 lata. Przed wyjazdem mieszkałyśmy razem, a właściwie bywały dni, kiedy w ogóle się nie widywałyśmy. Jakoś tak zawsze było, ale jak przychodziło co do czego to potrafiłyśmy się rozumieć jak nikt inny.
    Mój mąż jest starszy o 8 lat od brata i tu już niestety wychowanie rodziców sprawia, że jeden przez drugiego jest zazdrosny, ale na szczęście cały czas trzymają się razem :)

    Ze zdjęć nie da się nie wyczytać jak Dziewczynki bardzo się kochają.
    Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. MAm nadzieję, że jednak będą zawsze się kochać, szanować i sobie pomagać ;)

      Usuń
  20. mogłabym pisać i pisać o mojej fascynacji relacjami dziewczynek :)
    moim celem jest, by wiecznie się kochały i szanowały.
    bardzo mi zalezy by stworzyły między sobą przyjacielskie relacje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bym to wszystko chciała o czym piszesz, życie pokaże jak będzie ;)

      Usuń
  21. nie ma nic pięknego jak kochające się rodzeństwo :)

    OdpowiedzUsuń
  22. ja miałam starszą sis i bardzo się z tego cieszę, rodzeństwo to skarb !!!!

    OdpowiedzUsuń
  23. ale beda mialy radoche ogladajac za pare dobrych lat te wszystkie zdjecia !

    OdpowiedzUsuń
  24. Wspaniała miłość pomiędzy siostrami :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Moim zdaniem różnica idealna. Siostry z małą różnicą wieku często później brzydko ze sobą rywalizują, podbierają chłopaków i robią naprawdę niemiłe rzeczy. Przy tak dużej różnicy młodsza jest czasem jako balast, czasem jako maskotka, ale na pewno nie jest zagrożeniem dla starszej córki, w efekcie ich relacje mogą być dużo cieplejsze mimo tego, że ich świat zabaw jest zupełnie odrębny. Ale w sumie nie lubię stereotypów odnośnie tego co jak będzie i wyjdzie. Czasami mam wrażenie, że ludzie sobie robią dzieci dla ładnego obrazka, żeby tak ładnie się ze sobą bawiły. A zabawa to nie wszystko. Czasami dzieci tak różnią się od siebie temperamentami, że choćby były bliźniakami - jest im nie po drodze w dorosłym życiu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale to pięknie napisałaś, może faktycznie ta duża różnica nauczy ich szancunku do siebie, albo jak piszesz o temperamentach, będą miały nie po drodze, choć tego nie chciałbym bardzo..

      Usuń
  26. Ale masz śliczne córeczki jak z obrazka po prostu ! Widać między nimi litry siostrzanej miłości :)Pozdrawiamy i zapraszamy do nas http://naziarnkugrochu.pl

    OdpowiedzUsuń
  27. Ale słodkie zdjęcia. Wzrusza mnie ta specyficzna relacja, bo ja jedynaczką jestem. Od zawsze wiedziałam, że nie zrobię tego swojemu dziecku. Rodzeństwo będzie się wspierało zawsze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo bym chciała, żeby zawsze się wspierały moje córki ;)

      Usuń
  28. Super siostry :) widziałam na żywo :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Kochana, ale wspnaiałe małe przytulańce:*

    pozdrawiam:*
    Ola

    OdpowiedzUsuń
  30. Piękne masz córeczki! Niech żyją w tej przyjaźni na zawsze:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Miło oglądać tak zżyte ze sobą siostry ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. wzruszające są te zdjęcia, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Piękne zdjęcia... post i Twój blog zaciekawił mnie, ponieważ będę mieć podobnie jak Ty. Piszę "będę" , ponieważ mam siedmioletnią córkę a obecnie jestem w siódmym tygodniu ciąży.. Będę do Ciebie zaglądać... Serdecznie pozdrawiam ;) Daria

    OdpowiedzUsuń
  34. Dodam też, że sama mam o dziewięć lat starszą siostrę od siebie. I z mojej perspektywy to jest fajne. Moja siostra też miło wspomina ten okres kiedy byłam małym szkrabem ;) Mój starszy o siedem lat brat to nie to samo, choć też go bardzo kocham! Duża różnica wieku między rodzeństwem jest wspaniałym doświadczeniem w naszym życiu, procentuje przez lata... Zapisuję Cię do siebie i będę zaglądać..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mogę się do Ciebie dostać, wyświetla mi się, że jest błąd URL ;(

      Usuń
  35. Wspaniała jest ta ich miłość.
    Ja też pragnę aby Artur miał rodzeństwo... no i najważniejsze, wypielęgnować zdrową i czystą relację miedzy nimi :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Na swoim przykładzie mogę powiedzieć,że różnica wieku w późniejszym wieku nie ma znaczenia:) a raczej ma,ale jedynie pozytywne. Mnie nie interesują już sprawy z jakimi ''boryka'' się moja 11 lat młodsza siostra,ale jestem młodsza niż mama....Myślę,że często lepiej rozumiem jej szaleństwa ;D sama przecież przez to przechodziłam..Rodzeństwo jest super :)

    OdpowiedzUsuń
  37. 9 lat to nie jest dużo;-)! Wspaniałe rodzeństwo :-)

    OdpowiedzUsuń