niedziela, 13 października 2013

Żeby nie było za różowo



Kiedy 11 lat temu, urodziła się moja pierwsza córka Emilka, ubierałam ją na różowo. Byłam przekonana, że to jest jedyny kolor dla dziewczynki. Babcie czy ciocie również mnie w tym wyborze koloru utwierdzały, same niejednokrotnie kupując dla niej ubranka w kolorze różowym. W sklepach dominował różowy, a na wieszakach różowe słodkie ubranka wręcz prosiły się, aby po nie sięgnąć;)
Teraz to się zmieniło. Emilka lubi eksperymentować z kolorami, a kolor różowy nie jest już najważniejszy.



Natomiast, kiedy dwa lata temu przyszła na świat Natalka, odkryłam,  że dziewczynkom jest ładnie nie tylko w kolorze różowym. Teraz na ten kolor nie zwracam uwagi, wręcz go celowo omijam. Pomaga mi w tym większy wybór kolorystyczny jaki pojawił się w sklepach. Natalka nie jest typem księżniczki, więc różowy nie jest kolorem obowiązkowym. Wybieram dla niej takie kolory jak granat, popiel, beż, niebieski, żółty czy czerwony. W tych kolorach wygląda równie uroczo, a różowy jest często po prostu dodatkiem, bo mimo wszystko wciąż go lubimy, ale nie stawiamy na pierwszym miejscu.



A oto,  co ciekawego udało mi się kupić dla dziewczynek.

Dla Natalki mam płaszcz z dzianiny i warkoczowym splotem, czapkę z pomponem, ciepłe bordowe rajtuzy, spodnie luźne z wiązaniem i kozaczki na zimę od Mrugały, na które otrzymałyśmy bon upominkowy w kwocie 100 zł na spotkaniu mam blogerek;)

Wszystko oprócz bucików - Zara

Emilka ma lekką kurtkę pikowaną i granatową marynarkę, apaszka jako dodatek w kolorze różu i fioletu;)
Dla ciekawości, Emilka w szkole ma przymus chodzenia w szkolnym mundurku,  lub w białej bluzce. Za mundurkiem nie przepada, jest nie praktyczny i po prostu nie wygodny, więc zastąpiła go granatową marynarką. Jest idealna, żeby nosić pod nią różne bluzeczki, nie koniecznie białe z kołnierzykiem;)

Oprócz apaszki - Zara

15 komentarzy:

  1. Śliczne ubranka dla dziewczynek. :) Pamiętam jak moja wnusia wybierała spośród kolorów to był róziowy i ziółty, jak miała 2 latka. :) Teraz ma już inny gust choć różowy też lubi między innymi. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładnie ubierasz dziewczynki :) pytanie czy 11 lat temu ubranka dla dziewczynek w ogóle występowały w innych kolorach niż róż ;))

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny ten płaszczyk Natalki, widać że cieplutki.

    OdpowiedzUsuń
  4. fajne ciuszki! mnie też przeszło ubieranie Oliśki na różowo,a ona sama marzy o szarej bluzie :)
    U Kuby w szkole też są mundurki

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne ubranka! My też unikamy różowego :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super że róż jest tylko dodatkiem. Nie mam córki ale nie podobają mi sie dziewczynki ubrane całe na różowo a chłopcy tylko na niebiesko jakby innych kolorów nie było :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajne ubranka :) My też mamy sporo w innych kolorach niż różowy, aczkolwiek różowy jak każdy inny kolor też lubię ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne ubranka!
    Pewnie, nie trzeba dziewczynek ubierać tylko w różowe ciuszki :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. świetne kreacje! jak kiedyś będzie mi dane mieć córkę też będę unikać różu po prostu go nie lubię :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. kapitalne ubranka :_))
    masz przepiękne córki :-))

    OdpowiedzUsuń
  11. Ach ten różowy!! Ja niestety mam nadal wrażenie, że różowy w sklepach dominuje... Moja Amelka ma 7 miesięcy i ostatnio szukając ciekawych ubranek ciężko było mi znaleźć coś w innym kolorze niż różowy.... Ale lubimy również błękity :) Czasami ktoś mnie pyta czy to chłopiec czy dziewczynka?? Nawet jak jest ubrana na różowo :) Dlatego ja nie koniecznie szukam różu, ale czasami z braku wyboru biorę co jest...
    Mundurki... Hm. Pamiętam fartuszki w szkole, pamiętam, że miałam taki w formie sukienki, był praktyczny i wygodny!! A teraz te mundurki... Szkoda gadać, nie wiadomo czemu ma to służyć. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja odwrotnie . Przy pierwszej córce walczyłam z różowym , póki nie zauważyłam ze mojej małej blondynce ślicznie w nim ;) teraz już nie walczę i nawet sama coś różowego im kupię ! Choć to nigdy nie był i nie jest dominujący kolor w ich szafie :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tak wogóle zachwyca mnie uroda Emilii :))

      Natalia tez jest śliczna ! Ale w taki sposób jak i moje Pannice - blond włosy i niebieskie oczy ;))

      Usuń