wtorek, 12 marca 2013

Samodzielność Emilki

9 lat różnicy między moimi dziewczynkami ma swoje plusy i minusy ;)
Plusy: 
Samodzielność Emilki, która potrafi już sobie sama robić śniadania czy kolację, sama chodzi do szkoły czy inne zajęcia poza lekcyjne, spotyka się z koleżankami, zrobi małe zakupy, sama się wykąpie i nawet umyje włosy, sama się ubierze, zrobi zadania domowe, posprząta swój pokój jak się ją upomni ;) nawet pozmywa, dba o porządek kuwety kotka, podleje kwiaty. Popilnuje czy pobawi się z młodszą siostrą!!!
Jednak to dorastająca córka, która wymaga jeszcze wiele uwagi i uważam, ze wychowanie nastolatków to dopiero wyczyn!
Jak przysłowie mówi: Małe dzieci- mały kłopot, duże dzieci - duży kłopot ;)
O minusach napisze innym razem;)










25 komentarzy:

  1. zaradna dziewczyna :) rzeczywiście trzeba uważać, żeby nie przeoczyć ważnych momentów w życiu dzieci i tych młodszych, ale też tych starszych, bo one głośno się nie dopominają uwagi.
    zapraszam do mnie
    http://kinga860122.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Z tego co przekazujesz w treściach bloga Olu (a tylko tak Cię znam), jesteś wspaniałą mamą, która ma fantastyczny kontakt z Emilką. Jak sama napisałaś to ogromne wyzwanie wychować dobrego człowieka, pokierować nastolatką w tych zdziczałych nieco czasach tak aby z nastolatki wyrosła dumna, młoda kobieta, ale wiesz co Ty już ten kawał roboty "odwaliłaś", Emilka jest mądrą, cudowną Kobietką . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. wszystko ma swoje plusy i minusy :) ale fajnie chyba że Emilka taka samodzielna ... chyba ciut lżej dla Ciebie :)))
    Emilka śliczna jest ale to pisałam juz nie raz :)

    pozdrawiam Was dziewczyny bardzo!

    OdpowiedzUsuń
  4. 10 latka to już duża panna :)
    nie obejrzysz się i będzie matura, studia, chłopacy, ślub, wnuki itd...

    OdpowiedzUsuń
  5. To co Tobie w domu pozostaje jak Emilka wszystko robi ? Hihihihi.
    Między mną a najmłodszą Siostrą jest 9 lat różnicy i jeśli chodzi o kontakt siostrzany to jest super! Czy Rodzice przegapili ważne momenty mojego życia? Nie!
    Nastolatka w domu jednak jest wyzwaniem ale jesteś super Mamą więc dasz radę na pewno!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. to ja chcę mieć już dużą córkę! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. wow, jeszcze troszkę, a ta mała panienka za chwilkę zacznie chodzic na randki...a biorąc pod uwage jej piekna urodę..oj pilnuj tego klejnotu:)

    OdpowiedzUsuń
  8. żebyś wiedziała Ola...duże dzieci, duży kłopot...mój 14-latek takie rogi pokazał w tym roku, że odczułam, to powiedzenie w całej krasie;)
    a ja mam dwie młodsze siostry o 11 i 15 lat i teraz widzę jakim, to jest plusem dla mnie:D czuję się jak ich rówieśnica...
    śliczne masz te córcie obie:)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajnie, że Emilka jest taka samodzielna :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajnie mieć już starszą Kruszynkę co choć trochę pomoże :)

    OdpowiedzUsuń
  11. kilka lat róznicy między dziećmi to rzeczywiście dobra sprawa w niektórych przypadkach ;) śliczna córeczka , podobna do mamusi. pozdraiwamy.

    OdpowiedzUsuń
  12. jak to mówią... małe dzieci mały kłopot, duże dzieci duży kłopot :))

    OdpowiedzUsuń
  13. Między mną a bratem też jest 9 lat różnicy i jedyna "niesprawiedliwość", która mnie spotkała (a jest nieunikniona :) to fakt, że młodszemu rodzeństwu wolno wiele rzeczy szybciej niż starszemu.
    Podziwiam Twoją samodzielną 10-latkę :) Fakt, że jest taka to zdecydowanie Twoja/Wasza zasługa :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bułka z serem- jak dla mnie najlepsza przekąska na świecie! :D
    buziak :*

    OdpowiedzUsuń
  15. Taka duża różnica potem i tak się zaciera :) Wiem to po sobie.

    OdpowiedzUsuń
  16. A ja tam jak zwykle będę piać nad Emilką same ochy i achy, cudna jest niesamowicie Olu i bardzo do Ciebie podobna:))

    OdpowiedzUsuń
  17. Plusy są dość oczywiste , czekam więc na minusy :)
    Ja zdecydowałam sie na mała różnice , minimalna która Uznałam za sensowną . Teraz jak maja prawie 3 i prawie 5 widzę same plusy :))

    OdpowiedzUsuń
  18. Zaradna i rozsądna dziewczynka . Urocza.

    OdpowiedzUsuń
  19. Emilka jest przeuroczą, zaradną dziewczynką.. więc nie jedna Mama może pozazdrościć takiej dojrzałości u dziecka; jednak Emilka jest jeszcze młoda potrzebuje dużej uwagi:)

    ściskam ciepło:*

    OdpowiedzUsuń
  20. Olu z duuużym przymrużeniem oka-znasz tą książkę? ;-)
    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/17544/jak-wytrzymac-z-nastolatka

    OdpowiedzUsuń