czwartek, 23 maja 2013

Leśny Park Niespodzianek w Ustroniu

W Ustroniu Zawodziu, w Beskidzie Śląskim, przy ulicy Zdrojowej 16, znajduje się ogromny malowniczy park zwany nietypowym ogrodem zoologicznym!
W niedzielę  go zwiedziliśmy całą rodzinką, była z nami jeszcze babcia i dziadek!
Przyznam się, że nie był to nasz pierwszy wypad do parku, co roku staramy się go odwiedzić.
Lubimy go, ze względu na możliwość obcowania z naturą, bo na łonie przyrody możemy spotkać sarenki, zachwycać się widokiem jeleni, żubrów czy danieli.

Sarenki nas bardzo polubiły ;)

A chyba najbardziej babcię i dziadka ;)

Czasem stawały nam na drodze ;)

Dziewczyny były zachwycone, widokiem uroczych króliczków

Dzikie świnie też muszą coś zjeść

Sarenki te bardziej płochliwe zaglądały tylko zza drzew, ciekawskie nowych turystów

Ulubione kaczuszki Natalki też były ;)

Muflony, które tarzały się po piasku, brudne, ale szczęśliwe. Zupełnie jak dziecko ;)

Radość mojej Emilka - bezcenna!

Dziewczynki były zachwycone!
Natalka biegała z uśmiechem na twarzy, niezmordowana wciąż na swoich nóżkach, mimo górek i wspinaczek, dzielnie oglądała wszystko co się dzieje wokół niej !
Nie chciała przegapić żadnej atrakcji parku, Emilka zresztą też ;)

A jakie atrakcje można jeszcze zobaczyć w parku?

Stacja Ptaków Drapieżnych czyli Sokolarnia
Największą atrakcją sokolarni są pokazy lotów ptaków drapieżnych,   w czasie których w zupełnie swobodnym locie, podziwiać możemy je nad naszymi głowami. W czasie pokazu sokolnicy opowiadają o nich, uczą nas je rozpoznawać i przybliżają tajniki sztuki sokolniczej. To doskonała lekcja przyrody dla dzieci i dla nas dorosłych ;)
My nie mieliśmy okazji lotów zobaczyć, bo są w określonych godzinach, ale może następnym razem!

Sowiarnia i Centrum Edukacji Przyrodniczo Leśnej

W Centrum Edukacji Przyrodniczo Leśnej możemy się zapoznać z eksponatami oraz trofeami łowieckimi. Są wyświetlane filmy o tematyce przyrodniczej, a przez mikroskop elektroniczny możemy obserwować np. skrzydło pszczoły  czy głowę mrówki. Główną atrakcją sowiarni są pokazy lotów  specjalnie do tego celu ułożonych sów. Można się przekonać, że są to nie tylko ptaki nocne, ale również świetnie radzące sobie z lataniem w dzień.

Aleja bajkowa

W alei znajduje się 11 ruchomych ekspozycji znanych nam  bajek, takich jak Bolek i Lolek, Czerwony Kapturek czy Kot w Butach.
Bohaterowie bajek, śpiewają czasem rozmawiają, przy charakterystycznej dla danej bajki melodii.
Natalka z otwartą buzią oglądała je wszystkie, kołysząc się w rytm muzyki. Emilka mimo, że widziała je już kolejny raz, również miała uśmiech na twarzy.

Plac zabaw
Leśny Park Niespodzianek to nie tylko zwierzęta, ale również duży i niezwykle atrakcyjny plac zabaw. Dla najmłodszych  znajdziemy huśtawki, batuty, zjeżdżalnie, basen z kolorowymi piłeczkami, a dla starszych dzieci  oraz niesamowita przygoda w suchym basenie z tysiącami kolorowych piłeczek. Dla starszych dzieci oferuje się  trampoliny, karuzele, linowe pająki do trenowania wspinaczki oraz przejażdżkę na mini tyrolce.

Natalce najbardziej podobała się trampolina, skakała i nie można było jej od niej odciągnąć ;)

Emilka, zaś skakała na wielkiej trampolinie, robiąc fikołki.

Miejsca widokowe
   Z terenu Leśnego Parku Niespodzianek i jego miejsc widokowych podziwiać możemy przepiękny krajobraz Beskidu Śląskiego.Na przeciwległym paśmie górskim wyłania się szczyt góry Czantoria (995 m.n.p.m.). Bliźniaczy szczyt Mała Czantoria (866 m.n.p.m.) również zasługuje na ogromny podziw.

1. Z chęcią sama bym się pobawiła. ;) Pozdrawiam. :)

2. czas spedzony aktywnie jest najlepszy, w dodatku w doborowym towarzystwie:))

3. fantastyczne miejsce :)))
    pozdrawiam

4. na pierwszym zdjęciu myślałam, że to Ty i dopatrywałam się z ciekawością Twojej stylizacji, dopiero po czasie zorientowałam się, że to twoja mama :)
    ależ ona młodo i kwitnąco wygląda.
    to dziewczynki miały radochę, takie miejsce i dziadkowie do tego :)

5. Uwielbiam ten park, mam do niego ogromny sentyment i na pewno tam jeszcze kiedyś pojadę :)

6. jest rewelacyjny, musimy się tam wybrać :)

7. Nie wiedziałam, ze tam jest taki piękny park dla dzieci. Przypomniałaś mi, że koniecznie w tym roku musze się wybrać do naszych ZOO w Poznaniu:)

8. Piękny park. Te sarenki mnie urzekły.

9. Piękne zdjęcia. U nas przedszkolaki byli w zeszłą środę w zoo. Pan pozwolił pogłaskać węża i jaszczurkę - to Antośka wróciła do domu przeszczęśliwa :)
    W końcu wrzuciłam swoje zdjęcia, zapraszam do obejrzenia :)

10. super miejsce,może kiedyś się wybierzemy:)

11. Olu my też tam byłyśmy, ale córki nie zachwyciły zwierzątka, tylko właśnie te kukuły, domki bajkowe i plac zabaw. W tym roku jadę znów :D

12. Ależ fantastyczne miejsce! My byliśmy ostatnio w ZOO i Majka po prostu oczu nie mogła oderwać;) Buziaki wielkie:***

13. świetny park, my kupiliśmy roczny karnet do ZOO i jak na razie wybraliśmy się raz, choć zamierzamy to nadrobić:) widzę, że nie tylko dziewczynki się świetnie bawiły:)

14. Ale super wypad! I jak fajnie że dzieciaki mogły tak blisko podejść do zwierzątek i przyjrzeć się dokładnie. Musimy poszukać czegoś podobnego w naszej okolicy.

15. ale wycieczka! mnóstwo rzeczy do zobaczenia! dziewczyny będą miały niezapomniane przeżycia:))

16. Fantastyczne miejsce. Byliśmy już kilka razy i zamierzamy skoczyć tam w czerwcu.

17. Szkoda, że u nas nie ma takich miejsc.

18. super miejsce. my mamy zoo, ale myslę, że niebawem i to miejsce odwiedzimy:)

19. Fantastyczny sposob na czas spedzony z dzieciakami. My tez ostatnio bylismy w podobnym miejscu i Kubie sie strasznie podobalo. Pozdrawiam :)

20. Super wycieczka, widać, że dziewczynki były zadowolone.
    Rodzice z tego co widać również.
    Pozdrawiam!

21. ale Wam zazdroszczę tego wypadu!!!

22. Niesamowite miejsce, bardzo Wam zazdroszczę takiej fajnej wycieczki, będę musiała wybrać się tam kiedyś z moją Córą.
    Dzieci mają frajdę chyba wszędzie tam gdzie są zwierzęta. ;)

Piękne zdjęcia.

23. Rany ale fantastycznie! Musimy skorzystać- KONIECZNIE!
    Wasza relacja jak zwykle pełna ciepła! ale ja to tutaj lubię! :)

24. Kontakt z naturą w kontakcie z najniższymi i nic więcej nie potrzeba...

25. Ale super! Oby więcej tak wspaniałych wspólnych wypadów na łonie natury :)
    PS Zapraszam na nowego bloga :):*

26. wybieramy się tam
    a my polecamy Park Westernowy w Żorach! rewelacja!!!!!

27. Widzę,ze miałyscie wiele atrakcji :) świetne miejsce :) muszę poszukać jak daleko od nas .. pozdrawiam

28. Fajny wypad :) Widać że się podobało :))
    Zazdrpszcze pogody bo u nas leje cały czas..

29. O jakie fajne zdjęcia. Ciekawe miejsce. :)

30. Moi rodzice uwielbiają Ustroń, w tym roku tez wybierają sie tak ma wakacje , więc w tym parku byliśmy - ostatnio jak Ola miała jakieś 7 miesiecy ;) ale oczywiscie takie miejsca uwielbiamy ! Podrawiam !

31. uwielbiam ten park niespodzianek :) świetna zabawa dla całej rodziny:) szczególnie pokaz ptaków