niedziela, 3 lutego 2013

Rumunia i Bułgaria, co warto zobaczyć!

Jak niektórzy już wiedzą, kocham podróżować, zwiedzać, podziwiać piękne miejsca na świecie.
Dziś wspomnienia z wakacji z 2007 roku, trochę Rumunii i Bułgarii ;))
Natalki oczywiście jeszcze nie było na świecie, a Emilka miała wówczas 5 lat.
Podróż własnym samochodem, a dla nas to okazja żeby zobaczyć coś więcej, niż tylko wylegiwać i smażyć się na słońcu;)
Docelowo podróż zakończyła się w Bułgarii nad morzem w Primorsko.

W skrócie, żeby nie zanudzać co w Rumunii warto zobaczyć:

- Trasę Transfogarską, to droga prowadząca przez najwyższe pasmo Gór Fogarskich, pasma Karpat. Niesamowite widoki, liczne serpentyny, ciągnące się po zboczach gór. Czasami widać strumyk, grupę głazów, czy malowniczą dolinę. Szczególną atrakcją jest też tama na jeziorze Vidaru.


-
 Moja Emilka, która zawsze dzielnie znosiła podróże.







- następnie, warto zobaczyć zamek Draculi w Bran, Transylwania. Już jak zbliżaliśmy się do zamku, naszą uwagę przykuły charakterystyczne dla tego miejsca strzeliste wieże, czyli dachy ;)


 
 



- na koniec oczywiście musieliśmy zobaczyć stolicę Rumunii, Bukareszt ;)
 Bukareszt nazywany małym Paryżem, ponieważ nazwę zawdzięcza swojemu sporemu upodobnieniu do stolicy Francji – Paryża. Bukareszcie są liczne, dość zaskakujące zabytki, a takie widoki jak cerkiew wciśnięta gdzieś obok jakiegoś wielkiego gmachu, czy wieżowca to norma;)
W Bukareszcie można było zobaczyć dwa światy, bogactwa i biedy.







W Bułgarii, zwiedziliśmy jej stolicę Sofia. Mnóstwo świątyń, cerkwi, teatrów..


 

A na koniec naszej podróży, odpoczywaliśmy ;))





Naszą wycieczkę zawsze wspominam z uśmiechem, a Rumunia to piękny kraj!

24 komentarze:

  1. W Rumunii nie byłam, ale za to Bułgaria mnie uwiodła :)
    A Emilka jaka jeszcze mała :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Olu zazdroszczę Ci tego podróżowania ! Ja z wielu powodów nie miałam okazji zobvaczyć dużo:( mam jednak nadzieję, że szybko to nadrobię:) super, że pokazujesz miejsca, w których byłaś:) fajna lekcja dla tych , którzy nie widzieli ! Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  3. Co za widoki! ja nie byłam ani w Rumunii ani w Bułgarii

    OdpowiedzUsuń
  4. pojechałabym w taką podróż.
    to gdzie w tym roku? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czarnogóra, albo Chorwacja.
      Jest mała Natalka, a ona w podróży zachowuje się zupełnie inaczej niż Emilka;)

      Usuń
  5. jaka mala Emi:)))
    cudnie sie bawiliscie:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Swietna panorama. Zazdroszczę takiej podróży :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale Wam zazdroszczę! Chciałabym kiedyś wybrać się w taką podróż!

    Piękne fotki!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. wspaniałe widoki, chętnie zobaczyłabym ten Zamek Draculi :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Emilka jaka podobna ;) Śliczne.

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne zdjęcia i na pewno udany wyjazd.
    Sama chętnie wybrałabym się w taka podróż :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudna pamiątka! A Emilka jest boska :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Olu rewelacyjny blog;a w części turystyczno-włóczykijowskiej bardzo interesujący dla faceta.Jeżeli interesują Cię i Rodzinkę sprawdzone miejsca turystyczne i krajoznawcze w Pieninach;Górach Świętokrzyskich;Karkonoszach i nad morzem to mogę coś niecoś polecić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne!
      Pisz śmiało, chętnie poczytam;)

      Usuń
  13. My tez uwielbiamy rodzinne podróżowanie , ostatnio często z domkiem na kółkach ....
    Rumunia jeszcze przez nas nie została odkrytą.... pięknie tam.....

    OdpowiedzUsuń
  14. ojej, ale Emilcia malutka, słodka. Fajne informacje, dobrze wiedzieć, kiedyś myślałam o podróży do Bułgari, zobaczymy..

    OdpowiedzUsuń
  15. Kocham Bułgarię byłam tam raz i się zakochałam, i ceny maja tam rewelacyjne!! a Natalka to cały Tata.

    OdpowiedzUsuń
  16. Emilka jaka malusia:) i jasne wloski miala,sliczna dziewczynka.
    a Ty laska mama:)))jak to moj brat mowi;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jaka tama! Przepiękna!
    A te malutkie mosty jakie cudowne!
    Świetne fotki ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie byłam w Rumunii ani w Bułgarii, ale oglądając taakie piekne zdjęcia z chęcią bym się wybrała. Czekam,aż moje dzieciaczki podrosną, wtedy wyruszamy!

    OdpowiedzUsuń
  19. wspaniałe zdjęcia :) widać, że podróż była udana i pełna dobrej zabawy ;)
    może kiedyś też wybiorę się w te rejony...
    pozdrowienia ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. ależ pięknie opaleni!
    śliczne miejsca:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękne wakacje i Wy ślicznie wyglądacie:)Byliście na rowerach?

    OdpowiedzUsuń
  22. zawsze chciałam zwiedzić Rumunię

    OdpowiedzUsuń